Saturday 22 October 2016

Cara Mencari Duit Lebih

Oh,hello !
=.=


Nampak macam burok perangai kan bila anak dara sunti tak cakap Assalamualaikum then terus dahulukan entri dengan cakap Hello. Langsung tak beradab sopan. Dah la orang Melayu beragama Islam. Cisss !


Assalamualaikum..


Okay, dah sopan. Baru la macam perempuan melayu terakhir sekaligus dah boleh masuk rancangan gadis melayu. haktuih! Perangai macam setan ada hati nak masuk rancangan tu. haha


Berbalik kepada tajuk entri ye tapi sebelum tu nak tanya sikit "pernah tak korang terasa macam nak cari duit sampingan? nak cari duit lebih so boleh la shopping kat Cotton On." Mesti nak kan? Tapi korang tak tau macam mana cara nak cari duit lebih tu. Okay, aku ada idea so boleh la aku share ngan korang. Kalau nak join boleh. Tersangat-sangat dialu-alukan.


Benda yang aku nak share ni bukan benda yang berkaitan MLM. OH TIDAK OKAY !. Yang aku nak share ni adalah cara yang mudah. *boleh tahan la*. Pada yang tak tau, aku ni ada buat bisness kecil-kecilan. Aku ada bukak butik online.


Bagi aku, perkara ni dah macam trend dah. Semua orang ada facebook so aku rasa macam senang nak cari customer especially untuk remaja macam aku. Mula-mula baru bukak memang la payah sikit sebab opkos la diorang macam kurang percaya kan. Tapi bila dah lama-lama *adalah dalam 3-4bulan* baru diorang mula percaya so keep order barang-barang yang baru. Alhamdulillah. Walaupun tak selebat mana order yang diterima, tapi boleh la aku bayar duit sewa rumah sekarang.


Kadang-kadang aku pelik macam mana ada sesetengah butik tu boleh dapat nak dekat 100 order sehari. Mungkin diorang dah jumpa strategi terbaik. Cuma aku je yang masih tercari-cari. Tapi tak pe, usaha tangga kejayaan. Bagi aku, rezeki tu sentiasa ada tapi dengan cara yang berbeza-beza. Jangan jadi macam orang melayu zaman sekarang yang cepat iri hati dengan kejayaan orang lain. Bila tengok orang lain dah maju, mulalh tak senang duduk. Kita sepatutnya support orang kita, bukan menjatuhkan bangsa kita sendiri.


So untuk sesiapa yang terasa macam nak cari duit lebih dengan buat bisness online macam aku, boleh la cari aku. Sebab aku sekarang pun ada jugak buat order untuk yang baru nak setup bisness. Harga untuk borong adalah lain dari yang runcit. Minimum order adalah 10 unit. Sesuai sangat untuk suri rumah sepenuh masa, student dan jugak akak-akak yang masih bekerja. 


Siapa lagi yang akan bantu diri kita kalau bukan diri kita sendiri.

No comments: